Ontvangen

Kijk bij de ontvangst van je pakket altijd goed na of je artikel niet is beschadigd. Meld ons zo snel mogelijk als er een probleem is met je pakket.

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Dit is afhankelijk van je keuze voor thuislevering, afhaling in een Kialapunt of in onze winkel. Hou er rekening mee dat alle leveringstermijnen indicatief zijn. We doen er alles aan om je pakket tijdig te leveren en proberen onvoorziene omstandigheden te vermijden. Je zorgt er het beste voor dat iemand aanwezig is om je bestelling te ontvangen.

Thuislevering

Als je bestelt voor 14.00 uur, ontvang je de volgende werkdag je bestelling, tenzij een andere levertermijn wordt vermeld op de productpagina.

Bestel je een artikel met een langere aangegeven leveringstermijn (zoals bijvoorbeeld een tuinhuisje of een matras) zal je gecontacteerd worden door onze leverancier om een afspraak te maken voor levering.

Afhaling bij een Kialapunt

Je ontvangt van Kiala een e-mail op het moment dat je pakket kan afgehaald worden. De indicatieve leveringstermijn via Kiala is zo’n twee werkdagen.

Afhaling in een Makro-winkel

Bij aankomst van je pakket in onze winkel, zal je via een e-mail van Kiala ingelicht worden. Zo hoef je niet nodeloos in je wagen te stappen. Je kunt je bestelling steeds opvolgen via de bestelhistoriek of contact opnemen met onze klantendienst.

Je pakket ophalen bij de geselecteerde Makro-winkel kan aan de klantenreceptie bij de ingang.

Hoe volg ik mijn pakket op?

Je ontvangt steeds een e-mail als de status van je pakket wordt gewijzigd . Zo ontvang je een e-mail wanneer je bestelling wordt voorbereid, wanneer je bestelling klaarstaat voor de transporteur en wanneer je bestelling bij Makro is vertrokken.

Daarna ontvang je afhankelijk van de gekozen leveringswijze e-mails met updates van onze koerierdiensten.

Als je ervoor hebt gekozen om te registreren, kan je via ‘My Makro’ je bestelling opvolgen. Onderaan links bij het keuzemenu klik je op ‘Bestelgeschiedenis’, je klikt verder op details en daarna op de trackingcode, dan kan je in detail zien waar je bestelling zit. Krijg je een foutmelding bij je trackingcode, dan is die pas de volgende dag actief. Blijf je een foutmelding krijgen, neem dan zeker contact op met onze klantendienst.
Heb je ervoor gekozen hebt om niet te registreren, dan heb je geen ‘My Makro’-omgeving en kan je informeren bij onze klantendienst naar de status van je pakket.

Opgelet: heb je een artikel gekozen met een lange leveringstermijn, dan zal je geen trackingcode krijgen via My Makro of updates per mail. Je kan je baseren op de leveringstermijn die op de productpagina staat. De leverancier zal je contacteren voor een leveringsafspraak.

En als ik niet thuis was?

Als er niemand aanwezig is op het moment van levering, zal onze transporteur een bericht achterlaten of je contacteren voor een nieuwe afspraak. Als het pakket na drie pogingen niet geleverd kon worden, komt het automatisch retour naar ons magazijn.

De automatische retour kost €4.34 en zal verrekend worden bij de terugbetaling. Wil je daarna toch nog je pakket? Dan kan je een aanvraag voor herverzending (die kost €8.68 en moet afzonderlijk worden betaald) doen via onze klantendienst.

Wordt mijn oude toestel meegenomen?

We nemen je oud toestel mee bij thuisleveringen. Lees hier de voorwaarden.
Ingeleverde apparaten worden verwerkt door Recupel en kunnen achteraf niet meer opgeëist worden.

 

Verstuur deze lijst per e-mail

Sluiten